באיזה גיל מומלץ להתחיל את שיעורי השחייה?

אז זו שאלה שהורים שואלים אותי הרבה, מתי הוא הגיל הנכון ביותר להתחיל ללמוד לשחות. האם שיעורי שחייה כדאי להתחיל כבר בשלב פעוטות, או אולי רק בגיל 6 כשהילד או הילדה חזקים מספיק, מבינים מספיק כדי ללמוד ותפוס את סגנונות השחייה, באם גיל 4 זה הזמן או שמוקדם מידי?

בגילאי 1-4, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שאימוני כישורי הישרדות במים ושיעורי שחייה יכולים לעזור להפחית את הסיכון לטביעה. בגילאים הללו, תוכלו לעשות את זה במסגרת שיעורי שחייה של הורה וילד. מבחינתי, גם לבלות עם הילדים בבריכה ופשוט להיות איתו במים, זה מספיק לשלב הזה. תעשו קצת בועות ביחד, קצת מים באוזניים, קצת ציפה על הגב, ובעיקר הרבה הרבה משחקים וכיף במים. תראו אותם לאט לאט מרגישים בנוח אפילו לצלול ולנוע במים. 

כך תקנו להם הרגלי מים טובים, וגם תלמדו אותם על סביבת הבריכה ועל בטיחות ליד ובתוך המים. ואם אני או אחד המדריכים בסביבה, תפסו אותנו לרגע וקחו טיפ מאיתנו ותרגלו יחד, כל פעם טיפ אחד. מבטיחים לא להתקמצן על הטיפים 🙂

לגבי תהליך לימוד שחייה, קודם כל חשוב להבין שילדים מתפתחים בקצב שונה, ולא כולם מוכנים להתחיל שיעורי שחייה בדיוק באותו גיל. לכן, בעת קבלת ההחלטה, זכרו את הבשלות הרגשית של ילדכם, היכולות וההגבלות הפיזיות וההתפתחותיות שלו וכן רמת הנוחות שלו במים.

אצל רוב המשפחות, החל מגיל 4, זה הזמן הנכון וההכרחי להתחיל את שיעורי השחייה. 

לקראת גיל 4 רוב הילדים כבר מוכנים לשיעורי שחייה. בגיל הזה, הם בדרך כלל יכולים ללמוד כישורים בסיסיים להישרדות במים כמו ציפה, החזקת הראש מחוץ למים והגעה למקום מבטחים. עד גיל 5 או 6, רוב הילדים בשיעורי שחייה יכולים כבר יכולים להגיע לשליטה בשחייה על הבטן. 

לגבי שחיית פעוטות, אין כרגע ראיות לכך שחיית תינוקות לתינוקות מתחת לגיל שנה מורידות את הסיכון לטביעה. תינוקות בגיל זה עשויים להראות תנועות "שחייה" רפלקסיות אך אינם יכולים עדיין להרים את ראשם מחוץ למים מספיק טוב כדי לנשום. עם זאת, זה בסדר להירשם לשיעור משחקי מים הורים-ילדים כדי לעזור לתינוק שלך להתרגל להיות בבריכה, זו יכולה להיות פעילות שכיף ליהנות ממנה ביחד.

על כל האמור, שימו לב!

שיעורי שחייה לא הופכים את ילדיכם חסינים מטביעה! תזכרו תמיד שהם רק אחת מכמה שכבות הגנה חשובות הנחוצות כדי לסייע במניעת טביעה. שכבה נוספת כוללת השגחה מתמדת וממוקדת כאשר ילדכם נמצא בבריכה או ליד כל גוף מים.

מרגישים שזהו הזמן המתאים לילדיכם? מוזמנים להירשם ולהתחיל ללמוד אצלנו כבר בקיץ הקרוב – לפרטים נוספים לחצו כאן

לקריאה נוספת הנושא כנסו לאתר בריאות הילד האמריקאי